داربست فلزی در تهران

داربست فلزی در تهرانReviewed by سئوکارسیروتا on Dec 4Rating: 5.0داربست فلزی در تهران۲۹٫ پله ها در سازه های دایمی بطور عمود بوده واز ارتفاع ۲ متر به بالا دارای پشت بند هستند .

داربست فلزی در تهران

یکی از نکات مهم در ایمنی مراحل ساخت ساختمان ها داربست بندی است در زیر به 70 نکته داربست بندی اشاره می شود:

۱٫ پایه های عمودی داربست یا همان لوله های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم ۲ متر می باشد .

۲٫ داربست خوب داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید .

۳٫ بستهای با زاویه قائم :برای اتصال لوله های داربست در حالت عمود بکار میروند .حداکثر بار قابل قبول برای این بستها ۳/۶ کیلو نیوتن می باشد .

۴٫ لجر LEDGER لوله های افقی که برای استوار ماندن لو له های عمودی برای تحمل بهتر بکار میرود هم چنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی (ترانزوم )هم بکار می رود .

۵٫ بست های PUT LOG COUPLER یا بست تخته برای اتصال ترانزوم ولجر بکار برده میشود .

۶٫ حداقل بار ایمن برای این بستها ۰/۵۳ کیلو نیوتن می باشد .

۷٫ ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی نصب میکند این لوله از عرض لجر عبور کرده ومحل کار را می سازد .

۸٫ تخته داربست با طول کمتر از ۵/۱ متر حداقل به ۲ میله ساپورت زیری نیاز دارد ولی برای طولهای بیشتر از ۵/۱ متر حداقل به ۳ میله ساپورت نیاز دارد .

۹٫ پین های اتصال JOINT PIN قطعه ای است که برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

۱۰٫ لوله اتصال SLEEVE COUPLER برای اتصال دو لوله طولی به همدیگر مورد استفاده قرار میگیرد .که به دو کلاس تقسیم بندی میشود .

۱۱٫ کلاس اول :SWL ;1.5 KN

  1. کلاس دوم SWL;3 KN
  2. بریس BRACE یا همان لوله های مهاری که به شکل ضربدری به داربست زده میشوند تا مقاومت داربست بیشتر شود .

۱۴٫ بریس های بیرونی FACED BRACE که هر ۱۰ متر بسته میشود .

۱۵٫ بریس های داخلی که لجر به لجر ودر فاصله استاندارد ها بسته میشود .

۱۶٫ بستهای مورد استفاده در بریس از نوع SLEEVE COUPLER می باشند

۱۷٫ استفاده از بستهای SPIGOT در بریس ها مورد تایید نیست .

۱۸٫ بستهای گردان برای استفاده در زاویه های مختلف از آنها استفاده میشود دارای SWL 5.3 KN می باشند.

۱۹٫ بستها عموما در دو نوع چدنی وفرج هستند(از نظر جنس ) .

۲۰٫ بستها باید بطور مرتب روغن کاری شده و در مخلوط مناسبی از گازوییل وروغن نگهداری شوند .

۲۱٫ بسته دو نوع هستند. ۲ پیچ و ۴ پیچ که هر کدام به ثابت و گردون تقسیم بندی مشوند .

۲۲٫ پله ها بهترین وسیله برای دسترسی ایمن به بالای سکو میباشند .

۲۳٫ یه ازای هر ۲ متر ارتفاع بین ۶-۷ پله در نظر گرفته میشود .

۲۴٫ فاصله بین پله ها ۲۵-۳۰ سانتی متر بوده وعرض ورودی پله ها بین ۶۰-۱۲۰ سانتیمتر می باشد

۲۵٫ در هر ۲ متر ارتفاع وادامه پله ها حتما یک پاگرد جهت رفع خستگی باید در نظر گرفته شود .

۲۶٫ پله ها حداقل ۲۰ سانتیمتر بوده ودارای دستگیره وحفاظ پاگیر می باشند .

۲۷٫ پله ها مبادی ورودی داربست بوده وعلایم هشدار دهنده در آنجا جهت رویت همگان نصب میشوند .

۲۸٫ در شیبهای ملایم وبنا به ضرورت گاهی به جای پله ها از سطح شیبدار استفاده میشود .

۲۹٫ پله ها در سازه های دایمی بطور عمود بوده واز ارتفاع ۲ متر به بالا دارای پشت بند هستند .

۳۰٫ اگردر روی پله از تخته برای عبور مرور بهتر استفاده میکنید حتما آنرا باسیم محکم ببندید .

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *