داربست در تهران(یکتا)
اتیکتی که در تمام راههای ورودی به داربست نصب میشود و نشان میدهد که داربست در هفته گذشته مورد بررسی قرارگرفته است و در دو رنگ سبز و قرمز میباشد (سبز: داربست ایمن است) (قرمز: داربست ناایمن است).
قطعهای است که دو لوله را به همدیگر وصل مینماید (همراه با مغزی چدنی یا فلز دیگر).
Sole plate
تخته الوار کوتاه است که زیر بیس پلیت نصب میشود و فشار وارده را توزیع میکند در زمینهای سست وشل کاربرد زیادی دارد (بین زمین وبیس پلیت قرار می گیرد).
Spigot joint pin
بستی که در آخر داربست بسته میشود برای اتصال دو لوله داربست به یکدیگر بكار میرود.
Standard
لوله عمودی است که برای انتقال بار به سطح زمین بکار میرود.
Stop End
گارد ریلی است که در انتهای داربست برای جداکردن قسمت بدون تخته بکار میرود و از سقوط افراد جلوگیری میكند.
Tie
لولهای است که برای بستن داربست به یک لنگر بکار میرود.
Toe bord
(قرنیز) تختهای که در طول لبه سکو برای جلوگیری از سقوط ابزار و اشیا به کار میرود.
Transom
لولهای است كه استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی متصل می کند.
3- اتیكت
برای این که کاربر بداند که داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید است یا خیر، از اتیكت استفاده میشود. این اتیكت در مقابل گرما، نور آفتاب، رطوبت و باران مقاوم است و توسط ماژیکهای مخصوصی روی آن نوشته می شود. اتیكت سبز یعنی داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید است. این اتیكت توسط ناظر داربستبندی به داربست آویزان میشود. اتیكت باید در محل ورود افراد به داربست باید کاملا مشخص باشد.
اگر داربست از لحاظ ایمنی مورد تایید نباشد اتیكت قرمز نصب میشود. کار کردن روی داربستی که اتیكت قرمز دارد مجاز نیست. بهتر است ابتدای محل ورود داربستی که اتیكت قرمز دارد با نوار خطر بسته شود.
برای انجام پیشنهاد و بازرسی و ثبت نکات مهم ایمنی و ثبت نواقص و تاریخ بازدید از قسمت پشت اتیكت سبز استفاده میکنند که به رنگ زرد میباشد.
در شرایط بد جوی (باران، برف، طوفان) و هرگونه تغییرات در ساختمان داربست، بازرسی از تمام اجزای داربست انجام میشود و اتیكت مناسب آن نصب میشود.